torsdag 19 juni 2008

Fältträning med två spanielflickor

Nu har jag äntligen fått ha mitt första möte med hundarnas bloggdrottning Lizzie. Hon tog oss med ut till Ultuna för att träna fältsök, något som jag aldrig gjort föut. Jag fick ropa pang och kvack och kasta "bytet". Båda hundflickorna, Almi och Lizzie, och deras mattar verkade riktigt nöjda när vi satte oss för att avnjuta det goda fikat Lizzie så omtänksamt packat ner till oss människor. Ska erkännas att jag bjöd flickorna på både blåbärsmuffins och äppelkaka med vaniljsås, jag tror nämligen fortfarande att en del av vägen till vovens hjärta går genom magen, i alla fall på en engelsk springer spaniel - och Lizzie tycktes gilla mig lite extra efter vaniljsåsen delats ut!



Fåglar och fågelhundar....
Lizzie först och Almi på andra bilden


Erk fick inte vara med ute i terrängen, men han ville väl inte vara sämre så han hade spårat fram den and som fanns tillgänglig hemma i lägenheten. Det ska nog kunna bli nåt av honom också.

0 kommentarer: