måndag 16 juni 2008

Solig dag på Gärdet

Var ett tag sedan det hände något här. Har en hel del hundgrejer som har hänt. Börjar med Doggyday så får jag se hur långt jag hinner idag. Sitter på Ultuna och knappar data idag.

Som tur var kom jag sent dit, de var nämligen någon timme försenade. Hann gå och titta lite på hästarna vid stallet i närheten. Just idag kunde man få rida på några utvalda hästar. Kände mig väldigt sugen, länge sedan nu det blev en ridtur.
Det kom en hel del hundar av alla storlekar till evenemanget. Här flirtar liten in sig hos stor för att få en slurk vatten. Stor bjöd gärna liten på några klunkar.


Dagen var väldigt väldigt varm så det fanns en pool för det välpälsade besökarna att svalka sig i.

Till slut började det hända saker och jag såg fårvallning och freestyle men skippade agilityn.

Här vilar vallarna ut i skuggan.

Även om jag inte hade hund med mig hade jag tur och fick allt detta av Doggy. Två smarta vattenskålar/flaskor och ett par godispåsar. Ska erkännas att ett par matglada spanielvovar redan tryckt i sig godispåsarna (Erk och Almi förstås).

0 kommentarer: