måndag 28 juli 2008

Med en doft av rosmarin

Hallå där i värmen. Det har varit väldigt varmt här ända sedan jag kom hit så jag tar det mest lugnt på dagarna. Ja jag sover faktiskt en hel del om jag ska vara ärlig. Men en och annan utomhusaktivitet blir det förstås.Mattarna försöker hålla mig inomhus lite då och då för att jag ska ta det lugnt och kunna koppla av. Här ligger jag och vilar i min lilla korg och bearbetar de mjuka tuggkanterna. Jag är en ståtlig herre så kanske att den här korgen passar ett par veckor till …






I ett av sovrummen har jag en bur så jag kan öva på att vara i den. Här brukar jag äta godis och bita på ben.






Men som sagt, jag gillar bäst att vara ute på gräset och leka och gosa med gräset så jag blir inte så glad när mattarna sätter upp staket så jag inte kan gå ner för trappan. Har inte lyckats klura ut hur jag tar mig ut själv ännu.






Men det är klart, ibland händer det ju en del spännande saker här på verandan också. Mattarna upptäckte att jag är smidig som en tiger och plättlätt får ut huvudet mellan spjälorna så de satte upp presenning och galler för varenda hål. Inte kul att de satte för hålen, men det var nästan värt det för att bita i och kliva på en presenning var en härlig upplevelse. Ta chansen om den kommer i er väg kära hundkamrater.




Här sitter jag och matte Kakan och slappar i värmen efter en fotbollsmatch.




Vad jag kan minnas så har jag inte lekt med en sån här stor fotboll förut. Superspännande och väldigt upphetsande. Både jag och bollen rullade flera varv, ganska oförutsägbar sak det där. Mattarna blev skrajsna att jag skulle leka för mycket så det blev en kort match.






Det var fikafest här i kvarteret i söndags och folk strömmade till från alla håll. Många små tysta bilar gled förbi. Har förstått att det är golfbilar, jag bor nämligen mitt på en golfbana. Alla ville såklart komma och titta på underverket (JAG såklart!). Fick massor av lovord och hälsade snällt på alla. Man vet ju aldrig, på nästa fika kanske jag får hänga med och då gäller det att ligga bra till så man får sig en och annan mumsbit kanske.




Det sägs att man ska dricka mycket när det är varmt, så jag har alltid med mig min resevattenskål. Lätt och smidig att bära, enda problemet är att jag inte lyckas få vattnet att följa med. Om ni tycker att jag ser småkladdig ut på ryggen så är det så att mattarna sprayar mig med nåt hemkokt joks så att inte fästingarna ska bita sig fast. Jag får massor av fästingar hela tiden men de biter sig inte fast nu när jag stinker av det där avkoket på rosmarin och vitlök.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan mitt lilla barnbarn!
Du ser ut att han kommit till ett underbart hem med omtänksamma mattar. Nästan så man blir lite avundsjuk;) När jag ser att de hängt presenning över springorna på verandan blev jag trygg. Ska berätta vad som hände mig som nykommen valp till min matte Annica. Vi gick en sväng i skogen och det fanns lite hus intill, nyfiken som man är så sprang jag till deras veranda och stack in huvudet. Det borde jag inte ha gjort, för jag fastnade. Ut kom sågen och skruvmejsar och 2 karlar som efter lite jobb lyckades såg coh bända isär brädorna. Min matte trodde jag var förstörd för livet, en sån liten valp i detta oljud och dessutom satt fast :( Men man är väl en Fancymorecollie så inte skrämde detta mig, jag var lite glad efter som före den fadäsen.
Nospussar från morfar Naglo