fredag 1 augusti 2008

Dunderåska och nya lekkamrater

Här ligger man och försöker läsa morgontidningen i lugn och ro, men så börjar det ösregna så det smattrar mot verandans plasttak. Dessutom kom det en dundrande mullrande åska och starka blixtar. Men jag var tapper och låg ute på verandan under hela dundervädret och brydde mig inte alls hur högt det än lät.




Kakan har nu återvänt och jag var och hämtade henne vid bussen. Kände såklart igen henne, hon fick pussar och svansvift från mig. Hon hade inte bara med sig tråkiga fästinggrejer utan god mat och dessutom ett MÄRGBEN. Wow säger jag bara. Vilken godsak. Höll på ett par timmar nästan och jobbade med att få ut all märg och tugga bort senorna. Kände verkligen att mitt inre rovdjur kom fram.





Idag fyller jag 9 veckor och har nu bott en vecka hos min nya matte. Detta måste såklart firas så jag passade på att bjuda in tre coola killar som var på mellanresa i Sverige på väg från sitt förra hem i Kina till sitt nya i USA. Vi lekte massor men de tycktes aldrig bli trötta. Som tur var skulle de äta lunch så då kunde jag kila iväg och ladda batterierna lite och återvända med nya krafter och vinna en och annan dragkamp. Hoppas de kommer tillbaka nästa gång de är i Sverige – då ska jag väl ha hunnit öva upp snabbheten i benen lite mer så jag kan jaga ifatt dem.


0 kommentarer: