tisdag 12 augusti 2008

Hallon eller vinbär

Som ni alla vet så har jag ju inte tillgång till hallonbuskarna längre, utan jag har fått hitta annat att roa mig med. Tur nog har jag en bit skog på mina domäner. Där har jag hittat denna enorma grenruska som jag som bäst håller på att tämja.


Den är segare än hallongrenarna och riktigt bångstyrig, men skam den som ger sig.


Ha ha! Här är jag Kung över grenen. Perfekt grepp mitt över och så studs i steget – sånt imponerar väl på tjejerna? (men egentligen är jag väl för ung för att tänka på tjejer).



Har börjat kasta ett hundöga på några vinbärsbuskar som står och häckar för sig själva UTANFÖR landet. Får bli morgondagens uppgift att ta sig en närmare titt på dem (och kanske smaka på dem).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lassie!
Akta dig för svartvinbärsbuskarna. Själv så smakade jag på en sådan och det slutade med ett besök hos veterinären, då han fick montera ut den sega gren som fastnade i min mun.
Kram från Erk

Anonym sa...

Har sett nåt sånt på Djursjukhuset e d, faktiskt ganska äckligt med illaluktande infektion av en träbit som fastnat. Och en valp har ju ännu mindre mun!