torsdag 4 september 2008

Avverkning

Mina ägor har vandaliserats!

Helt emot alla regler om MIN mark och DIN mark fortsätter grannen över till oss när han har slut på egna marker att jämna till. Matte accepterade glatt att han fick klippa kanten utanför vår tomt för där brukar herr och fru Huggorm hålla till och gömma sig. Eftersom grannen hade hörselskydd och verkade ha förlorat all vett och sans så gick det inte att stoppa honom. Han klippte glatt vidare runt hela mitt staket. Därefter, hör och häpna, klättrar människan in på våra ägor och börjar avverka MIN skog. Inte kunde jag stoppa honom heller för vid det laget hade matte stängt in mig på verandan.


Mattarna stog där och prisade grannen och talade om att de elaka fästingarna minsann skulle få sig en omgång. Själv hade jag nästan panik. När jag väl kom ut fick jag rusa runt i ilfart och utvärdera skadorna.


Träd, buskar, hemliga gräsgömmor och ormbunkssnår, allt var jämnat med marken. Inte mycket kvar alls, men som tur var fanns i alla fall mina tuggstubbar kvar intakta.



Man blir väldigt törstig av att gå igenom sina domäner i den farten, så här har jag stannat vid en vätskekontroll…


… och sedan tagit en vilopaus mitt på kalhygget.



Nu har jag funderat lite över vad som hänt och börjar smälta det så smått. Det känns lite lättare när jag tänker på att de kan göra nya träskor och nya roliga kartonger till mig av träden jag blev av med. Hoppas på snar leverans.



En annan sak som gör det mer acceptabelt att bli av med sin skog är att det blir färre fästingar och att jag därmed slipper den där vitlöks- och rosmarinsmörjan. Trodde jag ja - men tji fick jag! Nu har de väl flippat ut totalt mattarna för nu doftar jag söt lavendelflicka och dessutom är jag alldeles slipprig för de har lavendelolja på mig – kan ni tänka er vilken fasa! Jag kan ju aldrig komma nära ett bytesdjur på det här sättet. Nu ägnar jag stor tid åt att rulla mig, hade varit tacksam för lite hästgödsel att gosa ner mig i.

Varning för massageolja!

0 kommentarer: