torsdag 18 september 2008

En röd figur på hjul

Hej hopp i galopp, vilken helg det har varit. Besök av alla de slag har jag haft. Tvåbenta, fyrbenta och en på hjul kom förbi.

Lördagen började med att jag och Kakan tog en promenad till klubbhuset och tittade på tvåbenta som puttade bollar i hål.


Deras hål såg tråkiga ut så jag grävde mina egna uppe vid klubbhuset.


På vägen tillbaka passade jag på att bada benen för att vara snygg till gästernas ankomst. Det var i och för sig mer en slump att det blev hela benen. Jag var så pigg och hoppig och felbedömde var det djupare vattnet började så när jag hoppade runt som en tokig råkade jag liksom plumsa i ordentligt.


Men med vita ben och genomborstad lejonman tyckte jag att jag såg riktigt presentabel ut.


Så var det tydligen inte bara jag som skulle var fin utan även mitt hem. Mitt i fejandet dök en röd figur på hjul upp för att hjälpa till. Den typen gillade jag inte riktigt, han tog sig ton och dominerade alldeles för mycket. Ohövligt värre för en ny besökare tycker jag nog. Han nosade igenom hela huset. Försökte skälla ut honom rejält och till slut hjälpte det för han blev tyst och gick och gömde sig.


Efter den pärsen var jag tvungen att pausa med lite koncentrationsarbete och stärkande godisar.

0 kommentarer: