måndag 3 november 2008

Kydingeholm

Nu har det varit släktträff igen. Först kom mattes bror Tommy. Honom hade jag aldrig träffat föut men jag gillade honom jättemycket. Han var bra på att leka, han kallar det ”bråktajm”, för han brukar göra det med sin hund Fanny.


Sen var det dags för mig och mattarna att bege oss till Kydingeholm för att träffa min kära uppfödarmatte. Gick runt på upptäcksfärd och hittade bilar med fyrbenta i bakom nästan vartenda hörn.


Dessutom hittade jag ett käckt litet hus som kallades för ”Collie”. Det skulle jag välja om vi skulle bo över här någon gång.


När jag hade nosat på alla tänkbara ställen så tyckte jag att det var bäst att ropa på uppfödarmatte så hon skulle komma och släppa ut min fyrbenta släkting Emma och hennes kompis Patricia. Jag började nämligen känna mig leksugen.


Jag förstår inte vad hon gör med mig, jag tappar fullständigt besinningen när jag träffar uppfödarmatte. Kram- och gosbegäret blir överväldigande.


Så släpptes då äntligen tjejerna ut. Vi lekte som tokiga och hade jättekul. Emma kommer jag ihåg ifrån när hon var och besökte mig. Patricia hade jag aldrig träffat men hon var en riktig sötnos! Här undersöker de två tjejerna min fyllda kulpåse. Som tur var hade jag ju precis släppt ner kula nummer två igen. Rätt läckert att laja loss med två så härliga tjejer.


Jag var beredd på att bevaka min plats hos tjejerna när en stor lurvig kille dök upp. Men han var inte intresserad av dem utan vi blev kompisar och busade runt. En skön typ.

0 kommentarer: