måndag 1 december 2008

Liten på jorden men stor i orden

När jag var och bodde hos Kakan i stan så fick jag träffa lilla Phalene-flickan Snövit, vi vet hon som brukar få vara med när dom pysslar och gör kort. Snövit kom och hälsade på hemma hos Kakan. Vi började med att hälsa på varandra utomhus. Jag var väldigt lekfull och det verkade hon också vara men det var lite svårt för mig att hänga med för jag var kopplad. Men jag kunde slänga ut en och annan tass och putta till henne. Hon var ganska retfull och sprang runt mig och busade.


Snövits matte hade med sig presenter till mig och lite olika godisprover. Fyllde ju 6 månader den 30 november! Jag gillade allt, till och med de där grejerna man skulle äta som var bra för tänderna. Den där blåvita leksaken blev min favorit, den leker jag med varje dag nu.


Den lilla damen var en riktigt bestämd rackare trots att hon bara var 2 år. Speciellt när hon satt i sin mattes knä så kunde hon fräsa ifrån rejält. När hon var i köket fick inte jag komma in där får då morrde hon åt mig, så jag fick snällt hålla till i hallen och titta på när hon provsmakade på min mat.Mattarna var inte mycket att hänga i julgran precis, de vägrade supporta mig, de bara sa att det var bra för mig att få veta min plats i rangskalan. Men Snövit och jag blev i alla fall kompisar och kunde pussas lilte och när hon skulle gå visade hon mig rumpan så jag fick nosa massor. En skön tjej även om hon var lite väl mopsig ibland. Hoppas vi ses igen så vi kan leka lite mer.

0 kommentarer: