tisdag 10 februari 2009

Barnvakten bygger snögubbe

Har haft besök av mattes barnbarn. Såna där småttingar måste aktiveras mycket så jag tog med dem ut och visade dem min skog, men sen var de fortfarande pigga så jag tänkte att bygga snögubbe gillar de säkert. Och visst gjorde de det.
Här börjar jag med att visa hur man rullar första bollen till snögubben.

Sen fick jag se till att det packades och fogades ordentligt mellan bollarna.
När snögubben hade fått på sig mattes mössa var det dags för armarna. Funderade ett tag på att sätta de här bilderna i omvänd ordning. Men jag är en ärlig kille och erkänner att det var såhär det gick till. Jag kunde inte motstå den pinnliknande armen på snögubben utan monterade ner den och hade den som lekpinne istället.


Vid det här laget var äntligen barnen trötta. Tog hem dem och bjöd på lördagsgodis och tänkte jag skulle få en stunds vila. Men ack vad jag bedrog mig, de blev om möjligt ännu piggare efter godisätandet. Så godisbjudning vill jag avråda ifrån om ni är barnvakter, då får man inte en lugn stund.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj så duktig du är som barnvakt. Vi brukar leka
"följa John" och "under örnens vingar kom" med våra småttingar. Tyvärr brukar det alltid sluta med att de vill leka juniorhandlers. Vilket gör att vi får trava efter dem i koppel, suck.

kram från ESSingarna

Anna sa...

Vilket härligt snögubbsäventyr! :-)

Men ingen rast och ingen ro när de små är på besök. ;-)

Fina bilder! Vill också fota i snö.

Kram
Anna

Anonym sa...

Duktig du är som kan både passa barnbarn och samtidigt vara byggansvarig för snögubben !

Trots att du är kille, menar jag .. *s* och jag är ju tjej, så tro på mej ..* fniss * !

Nosgnugg !

// Lizzie