tisdag 3 februari 2009

Var är midjan?

Drog iväg till Stenhagen utanför Uppsala och shoppade mer mat. Det är viktigt att fylla på lagret i tid. Mattarna börjar dock bli aningen restriktiva med godis och mat efter att Herr Veterinär förklarat att man inte ska känna över revbenen utan känna efter hur det står till med midjan. Det visade sig att jag praktiskt taget saknar midja… Jag försöker förklara att det mesta är päls och att det dessutom är bra att ha lite extra om tiderna skulle bli sämre. Men de vill inte alls lyssna på det örat.




Om man rör på sig mycket så kommer midjan tillbaka har jag hört. Tog en ordentlig lekstund i Kåbo för att öka förbränningen. Kom på att jag kunde hämta pinnar och lämna för då måste mattarna ge mig godis, he he he.

1 kommentarer:

Anna sa...

Exakt, det gäller att tänka smart och att apportera duktigt måste ju ge belöning. ;-)

Kram
Anna