måndag 2 mars 2009

BIM-valp

Då har man varit och visat upp sitt sköna yttre igen då. Tyckte det var lika bra att köra ett vänstervarv nu när mattarna och jag har varit på kurs hos Gerard O’Shea. Det var fullt hålligång i badmintonhallen och jag tyckte det var riktigt roligt. Jag säger bara en sak; FLICKOR i massor.Just mina vänstervarv tyckte jag gick alldeles lysande. Det var matte som visade denna gång, Kakan hade ju redan visat mig två gånger förut. Efter sista varvet blev jag lite sur för en flicka vann över mig. Men okej, flickor är väl lite bättre på det där med att fixa till sitt utseende kan jag tänka. Fast domaren skrev att jag hade ”bra pälskondition och mycket bra färg”, så lite koll på frisyren har jag allt. Det blev alltså först etta med HP, förstaplacering och sedan sist men inte minst en grön tjusig BIM-rosett. Jag kan ju tycka att just den där rosa rosetten passade bättre på flickan ändå. Jag är ju en stor och tuff kille nu och då känns det inte riktigt rätt med rosa.



Det där med utställningar tär på krafterna vill jag lova. Man måste ju gå och spänna och stila inför brudarna. När jag kom hem till Kakan gick luften ur mig jag kastade mig i soffan. Mattarna blev förvånade för jag brukar aldrig ligga i soffor eller sängar. Men det var en juste upplevelse det där att ligga i soffa, det tror jag att jag ska anamma. Kakan var lite taskig för hon satt kvar längst ut på kanten i soffan så jag fick det lite trångt. Matte var bättre, hon tog en pinnstol och satte sig bredvid. Jag menar, det var ju i alla fall jag som hade slitit mest på den där utställningen så lite ompyssling är väl det minsta man kan vänta sig.


Stannade kvar i Stockholm med mattarna och sov över hos Kakan på ön. På söndagen tänkte jag att jag skulle ta det lugnt och gå och slå dank i solen. Det blev väl inte riktigt som jag planerat. Först tog vi en halvkämpig långpromenad på morgonen, den är fasligt backig den där ön.


Eftersom jag fyllde 9 månader i går och dessutom drog hem en hög rosetter ville mattarna att jag skulle få åka och köpa godis. Ärligt talat var jag inte så sugen på någon shoppingtur utan hade lika gärna stannat hemma och ätit ur Kakans kylskåp med köttfärssås istället. Shopping är liksom inte riktigt min grej. Det visade sig dock att denna jättelika zooaffär i Bromma bjöd på en del trevligheter. Rätt mycket godsaker hade de, men framförallt var det ju snygga tjejer där och söndagsshoppade. Hängde ett tag vid bling-bling halsbanden och fick napp hos några chihuahua-flickor. Jag är en riktig tjejmagnet faktiskt. Nu har jag mognat så mycket att jag står och kissar på tre ben varje gång jag ska kissa, det är väl tufft va?


Till slut fick jag i alla fall en stunds vila i solen på ön utanför caféet ”Karin på ön” (nej det är inte Karin/Kakan som har det även om det låter så).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, vi vet ju att du är snygg. Men du får jobba lite på din manlighet så att du känner dig bekväm med rosa. För nu kan det ju droppa in CK rosetter som är just rosa.

Kram ESSingarna

Anna sa...

Grattis till priserna! :-)
Roligt att det gick så bra!

Kram
Anna

Anonym sa...

Grattis Snygging !!!

Måste även säga att för att vara kille är du rätt trendig, för om inte jag har fattat fel, ( vilket visst händer rätt ofta .. ;))) inflikar helt fräckt min matte .. Hmm ) så är det just pastellfärger som är helt rätt nu, så både BIR och BIM är alltså helt OK !!

Nosgnugg !!