fredag 6 mars 2009

En fråga om rosa

ESSingarna har så rätt (se kommentar till förra inlägget), jag måste gilla läget – rosa alltså. Ärligt talat så försökte jag väl komma över att jag ”bara” blev BIM när jag sa att jag är för tuff för rosa. Nu när jag har lugnat ner mig och fått fundera på saken så tycker jag faktiskt att rosa har en given plats i mitt liv. Den här bloggen, som jag är väldigt förtjust i, är ju till att börja med rosa. Jag tycker jag gör mig bra i detta rosa sammanhang. I min bädd har jag en tjock mjuk fäll som är alldeles förtjusande rosa. På väggen ovanför den skulle det passa utmärkt med en (eller flera) rader med Ck-rosa rosetter. Och i bokhyllan bredvid skulle jag ha rosa colliekort som Kakan gjort för att gratulera mig till mina framgångar. Just nu har jag lila colliekort som jag fått till mina lila Hp:n.


Så nästa gång jag svänger mina lurviga i vänstervarvet får Herr eller Fru Domare mer än gärna överräcka en rosa rosett till undertecknad.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tycker att de tvåbenta har missförstått det där med prissättningen vid utställningarna. Eftersom det är vi jyckar som står i centrumet vid dessa tillfällen föreslår vi att man gör om prissystemet enligt följande 1:a pris ger ett grisöra, CK ett märgben osv. det känns mycket hundligare. Därtill känns det lite för tråkigt att ligga i en bur och med jämna och ojämna mellanrum få svänga sina lurviga i ringen. Fram för godissök, apportering av kanindummisar och lite vilda västern mellan turerna i ringen. Men bara vi nämner vilda västern i mattes närhet (närhelst hon vill att vi skall uppföra oss) får hon rysningar.

Kramizar från ESSingarna