tisdag 17 mars 2009

Timeoutmatta

Har varit på träning hos min Personliga Tränare och även passat på och haft möte med kompispakten Tre Nosar.

Vi hade ett juste pass där jag fick leka mycket och lära mig vad en timeoutmatta var till för. Det var jättekul att leka men faktiskt skönt att få sitta på min matta emellanåt och bara titta sig omkring. Mattan ska bli min trygga plats som ska hjälpa mig att stressa ner i olika situationer. När jag sitter eller ligger på den får ingen annan än mattarna hälsa på mig och jag får beröm och ibland godis. Jag tror att min timeoutmatta kommer funka bra för mig faktiskt. Kan vara skönt att liksom ha en trygg plats med sig var man än kommer.

Vi övade också på Nej och Varsågod. Det var jag superduktig på så jag fick smacka i mig massor av rostad blodpudding och stekta kycklingfiléer.

Efter träningen hade jag bokat in ett möte med Tre Nosar. Vi ägnade oss också åt lekar, mest av det fartfyllda slaget.


Märkte att de tyckte det var kul att jag kom, de hängde mig i hasorna mest hela tiden. Den här gången hade jag bättre kondis så jag lyckades springa ifrån dem rätt ofta.


Till och med fintade jag bort snabbisarna ibland. Men lite svårt var det när de var två mot en. Men jag älskar er ändå kompisar!


Väl hemma påtalade jag för mattarna att de inte kunde sitta där och smaska godis om inte jag fick nåt också. Det blev en godispåse med blodpuddingsbitar. Visst är jag duktig på att plocka upp bitarna med nosen? Det är en av fördelarna med att ha lång nos istället för långa öron som ESSingarna har, man kommer åt på alla möjliga ställen.

Och så hade mattarna köpt mig en alldeles egen skank från ett rådjur. Stor och fin är den. Hoppas snön försvinner snart så Kakan och jag kan ge oss ut med den i skogen.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej grabben!
Kul att du kom och hälsade på oss.
Kramizar från två av tre nosar.