tisdag 28 april 2009

En svårvallad flock

Just hemkommen från en veckas arbete med att tillsammans med matte ta hand om barnbarnen och deras pappa. Det var ganska jobbigt att vara av vallhundstyp säger jag bara. Det var en svårvallad flock det där gänget. Varje morgon började med att pappan cyklade åt fel håll. Skällde ut honom allt jag kunde varje morgon för att han skulle förstå att han gjorde fel, men inte hjälpte det inte. Jag lyckades aldrig få ordning på honom. Men jag fick med mig matte och barnen i en och samma riktning i alla fall. Tyvärr försvann ett av barnen i taget. Först den lite större E till skolan och sedan släppte matte in den mindre A på ett dagis. Medan de var borta tog matte och jag hand om huset och vilade upp oss inför jobbet att hämta barnen igen på eftermiddagen och därefter aktivera dem.

På hemvägen stannade vi och åt en bit hemma hos Kakan. Hon hade stekande varmt i sin lägenhet så hon tog ut mig på en bensträckare. Det var skönt när man legat i bilen så länge. Eftersom hon bor på en ö fick jag titta närmare på vattnet. Det kluckade och hade sig på ett spännande sätt. Det var ju ett tag sedan jag var vid så här mycket vatten så jag hade glömt hur det var.

0 kommentarer: