torsdag 14 maj 2009

Mozart och kuckeliku

I går var jag och matte hos min polare Mozart och hälsade på. Han bor ännu mer lantligt än jag gör. Fick se hans höns och små söta kycklingar. Först hoppade jag till lite när de flaxade runt men sen tyckte jag de var spännande. Tyvärr fick vi inte komma in i deras inhägnad utan bara springa runt utanför och nosa. Mozart och jag lekte så det stod härliga till. Våra mattar lyfte upp honom ibland för de tyckte det såg farligt ut när stora jag lade en tung tass på hans späda lilla rygg. Ingen fara sa jag, jag är en stor men mjuk kille.

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja det förstår jag att det är spännande med kycklingar och höns vid en första anblick. :-)

Låter som att du Lassie hade roligt när du och Mozart lekte. :-)

Hälsa till Kakan från mig. ;-)

Kram Anna

ESSingarna sa...

Jepp, du håller på att bli ett ESS. Fågelintresse, vattenpassion, zick zack mönster på fält. Du kan söka in till grupp 8. Man blir som man umgås.

Kramizar från Almi och Erk