tisdag 7 juli 2009

Sommaraktiviteter

Åh herregud vad varmt det har varit de senaste veckorna. Har haft allvarliga funderingar på att ta fram rakapparaten, den här pälsen känns rätt otymplig i sånt här väder. Mattarna har inte tillåtit det utan bara envisats med att borsta och borsta och ibland lägga blöta handdukar på mig. Ett annat bra sätt att svalka sig upptäckte jag var att umgås med iskalla frysklampar.


Att sitta på bryggan är inte så dumt det heller, det fläktar skönt där.


Man orkar inte mycket i värmen inte, men min dagliga skogspromenad försöker jag ta mig igenom den är liksom heligt för mig den rutinen. Jag menar, man måste ju sköta magen…


En och annan pinne brukar få slinka med hem så jag har nåt att pyssla med hemmavid när andan faller på. Har en nästan ohälsosam passion för pinnar.


På min tomt har jag en del besökare, inte många hundar men däremot en hel del andra varelser. Grodor och paddor dyker upp med jämna mellanrum. De är inte speciellt roliga faktiskt. Jag brukar nosa på dem när de hoppar men då stannar de oftast, supertrista. Annars har vi de gamla vanliga huggormarna som slingrar omkring i massor i kvarteret och för att inte tala om fästingarna. Det rasar av mig stora fästingar varje dag hur mycket mattarna än känner igenom mig. Nu har jag tagit av mig fästinghalsbandet för det hjälpte inte ett smack. I stället har jag fått på mig fyra ampuller av fästingmedlet Exspot, hoppas det hjälper nu då.

0 kommentarer: