måndag 24 augusti 2009

Blod och korv i skogen

När jag träffade Almi senast (i går) visade hennes matte hur Kakan skulle göra vinklar när hon lade blodspår åt mig. Därför fick jag dagen efter gå ett härligt spår. Den här gången var det längre än jag gått tidigare och det fanns vinklar och hon hade dessutom gått efter naturen lite hit och dit och inte bara alldels rakt. Spåret hade legat i tre timmar. I början hade jag lite problem för det hade legat alldeles öppet i stekande sol och hon hade snålat med dropparna. Men efter lite letande hittade jag spåret igen och körde på klockrent till slutet. På slutet hittade jag en burk med korv och godis, ingen skank denna gång heller men jag är ändå nöjd med godiset. Det är fantastiskt kul att spåra. Målet är att jag så småningom ska klara ett spår som är 600 meter långt och har ett bloduppehåll på 15 meter och innehåller 4 vinklar. Jag har inte provat bloduppehåll ännu, men vinklar var jag en fena på, plättlätt alltså.

0 kommentarer: