måndag 24 augusti 2009

Lektion med min andra PT

Nu har jag varit på lektion igen med min andra Personliga Tränare, nämligen Monica från kennel Mironik. Det är väldigt bra att ha två så fantastiska tränare som mina PT. Vi tränade på att jag skulle lämna över skanken. Det var Kakan som inte trodde att jag skulle vilja släppa den så jag har aldrig fått ha den i slutet av något viltspår. Hon hade inte behövt oroa sig alls för så fort de sa ”Ska vi byyyyyta” släppte jag den. Fick jaga den när den drogs i ett snöre, men jag kände mig måttligt road. Kom sedan på att om jag tog upp skanken och släppte den direkt så fick jag god köttfärs. En form av tiggeri skulle vissa kanske säga, men vem är jag om jag försitter en sådan chans? Man vill ju mycket hellre ha köttfärs än en hårig skank såklart.

De fick också lära sig att använda sig mer av vatten när jag skäller. Nu brukar de visa blomsprayflaskan som ständigt ligger i bilen om jag skäller där. Då slutar jag med en gång. Skäller jag annars kan man ha en liten Bliwtvål med vatten och spruta på mig diskret så jag inte märker varifrån det kommer. Det tipset är jag inte lika entusiastisk över som mattarna precis.

När jag ändå var på klubben passade jag på att roa mig lite på deras agilitybana. De där rören var jättekul att springa igenom åt alla håll tyckte jag.





0 kommentarer: