måndag 31 augusti 2009

På fel spår

Nu har jag gått ett viltspår igen. Det var längre den här gången men på ett platt mossområde som gjorde det lättare. Jag virrade ändå bort mig ett par gånger och fick leta lite. Då stannade Kakan på behörigt avstånd för att låta mig jobba. Problemet är bara att jag har lärt mig att om hon stannar på våra vanliga promenader betyder det att jag måste gå tillbaka och hämta henne för att hon ska gå igen. Därför blev det lite rörigt när jag gick tillbaka till henne för att hon skulle starta igen och samtidigt skulle ha koll på spåret. Men vi löste det till slut.

Jag är supersnabb i spåret, vilket jag nu fick märka inte är så smart. Missade nämligen en vinkel och kom över på ett vildsvinspår istället. Hittade tillbaka men spårade ur igen och kom till vilspårets slut någon slags bakväg. Där hittade jag skanken och en massa blod. När jag tog i skanken fick jag genast byta mot rå köttfärs. Tog den flera gånger och fick köttfärs varje gång. Jag hade jätteskoj med de olika spåren i skogen. Kakan däremot kände sig inte helt nöjd. Efter samtal med min PT R-M fick hon klart för sig att om jag går över på ett annat spår ska hon genast föra mig tillbaka till viltspåret och visa att det är där jag ska jobba. Jag älskar att spåra och att äta köttfärs, men måste väl lära mig att det är Kakan som bestämmer exakt vilket spår det är jag ska vara på. Där har vi visst en hel del att jobba på. Hoppas bara hon inte ger upp för jag bara måste få ha spårandet i mitt liv.

0 kommentarer: