måndag 24 augusti 2009

Snyggingar på Syltavallen

Samma dag som jag gått viltspåret åkte vi iväg till Syltavallen på Ultuna i Uppsala på utställningsträning som Collie Uppland hade ordnat. Jag tror vi blev ungefär sexton vackra colliehundar, både korthåriga och långhåriga. Träffade två små halvsyskon till mig, en tjej och en kille som har samma pappa som jag har. De kom från Beyond’s kennel. Här hälsar jag på min halvsyster som är trefärgad och en kompis till henne.





Vi hade en jättebra kursledare i Marianne Hansson. Jag fattade genast tycke för henne och föll i hennes armar.




Mattarna fick nya användbara tips som att det av flera skäl var bra att hålla hanhundar en bit ifrån sig, alltså att ha hela armen utsträckt. Marianne ställde upp helhjärtat och sprang med mig flera gånger för att visa mattarna hur de skulle få fram rätt tempo på min trav. Mattarna fick också springa med mig under Mariannes överinseende tills de förstått exakt i vilken fart jag visade mig bäst. Mattarna var supernöjda och det tycktes de andra också vara. Här ser ni en del av träningsgänget.




Kakan fick springa en del med snygga fullcertade Ecco och med Wilma för deras matte hade ju två hundar med sig. Själv har jag det alltid så lyxigt som är själv om två mattars uppmärksamhet. Här får Ecco och Wilma skjuts från träningen.



Följande två dagar ägnade jag mig inte åt mycket annat än vad bilden här nedan visar.

Här finns en bild från Collieuppland när vi tränar. Jag och Kakan får instruktioner av Marianne på bild nr.2 och på stora bilden sitter jag och Kakan i mitten. På första bilden springer matte med mig, matte har röd tröja.

0 kommentarer: