måndag 30 november 2009

Julklappar och kalas utan mig

I helgen hjälptes Kakan och jag åt att slå in julklapparna till ESSingarna Almi och Erk och deras matte R-M. Här ser ni mig med resultatet av vårt hårda slit. Vi packade in allting och drog iväg för att hämta Baloo.


När vi kom till Baloo hoppade Kakan in i bilen med honom och hans matte och tog med sig våra paket, men glömde mig. Baloo hann berätta att inte heller han skulle följa med han skulle bara bli körd till en hundvakt medan hans matte och Kakan begav sig helt hundlösa ut till ESSingarna. Jag blev förfärligt ledsen och satt och grinade jättelänge i bilen.

Hade så gärna varit med när ESSingarna lekte och hade kul. Saknar er kompisar!
Inte nog med att det såg ut att ha varit ett skojigt håll-i-gång, de hade smaskat i sig riktiga godsaker också. Jättestor smörgåstårta med hur många lager som helst hade det bjudits på.

Tydligen fanns det plats i magen även för dessa söta små kladdkakor.


Även ESSingarna hade fått smaka både smörgåstårta och grädde. Här jobbar de för fullt med att slicka grädde av sina fräcka nosar.


Gästerna och ESSingarnas matte försökt göra någon slags julinstallation med ESSingarna i centrum. Det fick bli inomhus eftersom det är alldeles grönt och ingen julstämning alls utomhus. Jag tycker de fick till en riktigt bra julkänsa faktiskt.

0 kommentarer: