söndag 8 november 2009

Julkort utan tomtenissar

Kakan har insett att det nu är hög tid att börja tänka på julkorten så hon hade bjudit in några vänner för att få fart på skapandet. För hennes del resulterade det i dess två kort. Jag tycker hon gjorde alldeles rätt när hon valde de här motiven i stället för en massa tomtenissar. Det översta kortet känner jag av någon anledning blev min personliga favorit.

Colliehunden är emobssad med glitterpulver, det röda runt den är målat med Promarker, färg Poppy. Blomman är handklippt och det röda är färgat med distress och vatten. Det gröna är embossat med snöflingor i Cuttlebug. Biljetten är fastsatt med klamrar i grönt från Making memories.


Kortet är grönt och rutigt för att matcha den engelska springer spanieln som känns väldigt engelsk med sin fågeljakt. Det rutiga papperet och den virkade blomman kommer från FruarnaLilja. Hunden är embossad med clear och det gröna runtom är gjort med chalks.


Anna var snäll och visade hur man skapar en antik känsla med hjälp av Distresser och Perfect Pearl.


Snövit hade tydligen försökt hänga med ett tag i vad som hände, men hon hittade ganska snabbt på trevligare saker att göra…

… att ligga på sammetsdynan och äta massa snask var vad det mesta av hennes tid gick åt till. Som tur var blev det många godisben över till mig som jag ska få nästa gång. Tack Anna för den fina godispåsen, jag längtar.

6 kommentarer:

Anna sa...

Tack Kakan för en mycket trevlig och rolig pysseldag med goda mackor med tillbehör och gott fika! :-)

Blev ju inte så mycket julpysslat för min del. Å andra sidan gjorde jag Fars dags-kortet som pappa blev mycket glad över.

Julpysslet fortsätter imorgon för min del. ;-)

Varsågod Lassie! :-) Jag och Pepsi hoppas att kexen smakar gott.

Ha det så bra!
Kramar från Anna och Pepsi hälsar

Anna Lilja sa...

Tack för ditt bidrag! Vad roligt att du vill vara med i vår utmaning! :)

Kram Anna Lilja

ROOM AND SERVE sa...

Hej hör av dig till mig, du har vunnit en julstjärna hos mig. Jag behöver namn, adressuppgifter och e-post!

ESSingarna sa...

Halloj!!
Härliga julkort av någon underlig anledning så fastnade vi för nummer två.I kortens värld så är det ju inget som slår ett ESS.

Kram från ESSingarna

Annica m Fancymorecollies sa...

Vilka härliga julkort. Fastnade av naturliga skäl för det översta kortet. Den som får ett sådant vacket julkort kan inte bli annat än glad :)
Hälsningar morfar Naglo & matte

Lizzieonline ... sa...

Det är väl klart att man måste hålla med ESSingarna just den här gången ;))) fast båda korten var iofs jättefina !!!!

Nosgnugg från mej och kram från min matte !!

// Lizzie