torsdag 3 december 2009

Räven raskar över MINA ägor

Mitt i natten hörde jag någon som gick omkring på tomten. Skällde bestämt och tufft för att få bort inkräktaren. Matte sa åt mig att vara tyst och komma och titta i fönstret. Då ser vi Herr Räv stå där och titta in tillbaka på oss. Han hade lyckats hoppa över fårstängslet runt min tomt. När jag väl kommer ut upptäcker jag att han också haft fräckheten att revirmarkera på en hel massa ställen. Jag fick ett digert jobb med att leta upp alla ställen och markera om dem. Matte hjälpte till genom att ta upp hans bruna rönnbärsfyllda markeringar. Ibland är de faktiskt riktigt användbara de där mattarna. Jag, jag säger då det, fräcka är de de där rödhåriga rackarna.

1 kommentarer:

ESSingarna sa...

Han försökte nog bara sprida lite julstämmning med "Räven raskar över isen....."