måndag 28 december 2009

Spela snöboll

Jippiiii vi har massor av härlig snö fortfarande. Den lämpar sig perfekt för rusningar och dykningar.


Förutom galopp brukar jag som ni vet ägna mig åt bollspel. Det funkar halvbra att spela i snön. Mattarna blir mycket snabbare trötta och så kommer bollen inte lika långt. Fast fotboll är ju ändå fotboll så klagar egentligen inte.


Såhär ser man ut efter en match i snöyran.


Även jag brukar kunna bli lite trött efter allt springande och spelande. Då stannar jag upp en stund och funderar på om jag inte kan kila in och hitta på något lugnt och skoj där.


Eftersom jag är en mycket klok kille kommer jag snabbt på att jag t.ex. kan ta fram min Turbo Dog leksak och köra lite hjärngympa. Senast fick jag in snitsen efter bara några försök. Mattarna hade varit snälla och satt plopparna ganska långt ut men nästa gång ska jag be dem sätta dem längre in. Man ska ju inte göra det för lätt för sig då är det ju ingen sport liksom.

0 kommentarer: