söndag 31 januari 2010

Håll koll på dina flockmedlemmar

På vägen ner till mitt barnvaktsjobb i Linköping hann jag med att stanna några dagar och kolla upp Kakan. Det är viktigt att inte lämna sina flockmedlemmar vind för våg utan kommer de inte till dig så får du ta dig till dem och kolla läget. Kakan hade haft besök av den löpande flickan Snövit dagen innan jag kom. Och här hittade jag en bild på när hon ligger och slappar i Kakans soffa, det får minsann inte jag göra.


Drog ut Kakan på en tur runt ön iklädd långlina. Lyckades få vittring på en löptik och spårade snabbt ifatt henne, men när jag nästan var framme sa Kakan ”nu vänder vi”. På den signalen brukar jag alltid tvärvända och galoppera tillbaka en bit. Men den här gången blev jag sur och stannade och skällde ut henne. Så himla taskigt att vända precis då.



Här står jag på en udde med Lilla Essingen bakom mig.


Det finns inte så jättemånga grönområden men under Essingeleden brukar det vara stort och bra. Dock håller de på och bygger på bron så det är en massa bråte och låter som bara den, ingen lugn naturupplevelse direkt. Det susar och dundrar i ställningarna när E4-bilarna och spårvagnen åker över broarna. Här tänker jag kissa ner vägskylten men precis när jag ska till så puttar den mig i ryggen, då vänder jag mig snabbt om och stirrar ut den. Man beter sig inte hur som helst mot mig inte.


Uj uj uj, den där storstan suger verkligen musten ur mig. Hittade en underbart skön stor V-kudde som Kakan sytt. Perfekt att köra ner nosen mellan ”benen” på den. Fick dock lov att dra upp nosen då och då för det blev lite ont om luft…

1 kommentarer:

ESSingarna sa...

Får Snövit ligga i soffan och inte du??? Nu får du ta Kakan i örat och kräva din rätt. Naturligtvis skall inte Snövit flytta ner på golvet utan du upp i soffan.

Kram ESSingarna