onsdag 20 januari 2010

Hur man kan få leka lös i stan

Nu har jag och matte varit och hälsat på Kakan i stan i fyra dar. Jag är lite kluven till det där med att bo i stan. Kakan är ju där och det är såklart kul att vara med henne, det bästa jag vet är ju när hela flocken är samlad, men samtidigt så kan det bli lite långtråkigt när man inte får springa lös i någon skog. Ja, jag får faktiskt inte alls springa lös i stan. Men själv är bäste dräng brukar jag säga, är det ingen annan som hitter på nåt till mig att göra så får jag väl göra det själv. Medan mattarna ägnade sig åt sitt så hittade jag en smaskig stämpel som Kakan fått i julklapp av Anna och Pepsi. Kakan blev inte precis glad när hon hittade mig och stämpeln. Jag brukar aldrig sno saker annars, det här är fösta gången. Det borde lära dem läxan att aktivera mig bättre.


Efter stämpelincidenten tog Kakan faktiskt med mig ut på baksidan för att leka. Och hör och häpna, jag fick vara lös mitt i stan minsann! Av det här drar jag lärdomen att snor man något som de gillar extra mycket får man världens bästa lekbelöning. Här är lösa jag och Kakan i full gång med min nya leksak som jag fick häromveckan av Kakan.




Stan kan också bjuda på trevligheter i form av andra hundar, då speciellt vackra flickor. Träffade en lösgående Bernersennen-flicka som jag fattade tycke för. Hennes husse sa att hon var kastrerad men tjej som tjej tycker jag och blev kär i alla fall. Vi kom bra överens även om jag tycker att hon hade en aning för mörkt skall när jag luktat för länge i rumpan på henne. Men så finns det ju också de där rivalerna, andra killar som tycker att de äger stället. En goldenkille på 7 år kom springande och tyckte att han skulle bestämma över mig. Då insåg jag att det var bäst att dra ner svansen och platta till öronen för han var lite väl på hugget. Den hussen sa faktiskt att han brukade uppfattas som välgit påflugen. Mattarna har en tendens att lyxäta när de är tillsammans i stan. Det blev köpepizza, glass, chips, bullar, tårta mm. Jag snodde åt mig chipspåsen men kunde inte öppna den tyvärr. Får som vanligt bara äta mitt i/d foder från Hills.


Här är vi på långpromenad i Traneberg för att kolla på en lägenhet. Kakan funderade på om hon skulle köpa en större lägenhet som dessutom hade uteplats och inhägnad tomt. Det tyckte jag verkade bra för hon sa att där skulle en hund kunna springa omkring. Hon förklarade att inte bara jag skulle få vara där utan i så fall tänkte hon utöka flocken med en flickvove. Enligt SKK finns inte en enda collie som bor på Kungsholmen där Kakan bor nu men väl 13 Engelska springer spaniels. Så hon sa att kanske det passar bättre med en sådan flicka här nära vattnet. Hon stog i valet och kvalet över att låta en smart vacker liten Måna från Picabo flytta in. Jag lade genast in höga protester. Helst ska hon bara ägna sig åt mig och måste hon ha en flicka så ska det vara samma ras som jag. Hon verkar inte helt övertygad om det men har till slut i alla fall släppt tanken på Måna. Det var det där med att träna och tävla fält (jakt) med Måna som kändes aningen för komplicerat att kombinera med att bo i stan. Så jag fortsätter, för tillfället, att vara hennes största kärlek.


På hemvägen från Alvik/Traneberg orkade vi inte gå så det fick bli en tur med Tvärbanan. Jag har åkt den en gång förut, då var det supermycket folk och stressigt. Den här gången var det en lugn söndag och jag fick plats att sitta bredvid matte så det var kul faktiskt.

2 kommentarer:

Anna - livsfokus.se sa...

Sicken busig kille ... tugga på Kakans stämpel. ;-)

Bra att du fick gå ut och leka sen istället Lassie. :-)

Hur gick det med stämpeln Kakan, går den att stämpla med?

Kram Anna och Pepsi

Almi sa...

Akta dig Lassie, Kakan är ombytlig i sina känslor. Innan du kom var det jag som var nummer ett.

Kramizar från Almi