måndag 29 mars 2010

Gnällspik

Amen herregud kan den här snön försvinna någon gång eller? Nu frestas det med små grästuvor långt från vägarna så man får klättra och kämpa sig genom halvmeterdjup snö för att kunna slå en drill.

Här kämpar jag mig framtill grässtråna


Inte kunde vi träna på klubben heller. Vi kämpade oss ut till banan, men där var det typ en meter djup snö. Man fick hålla till på parkeringsplatsen.


När det inte gick att promenera eller träna så åkte vi till stan istället. Där var det ju hur grått och trist som helst bara massa parkeringsplatser. Bara jag som lyste upp tillvaron där i allt det grå.


Bilar och lera var man än tittade. Längtar till gräset och blommorna.


Äntligen hemma igen. Ibland händer det kul grejer där med. Såg två gigantiska pippisar, svanar hette de. Tyvärr var det som sagt för djup snö för att jag skulle kunna springa ut och hälsa på dem.

1 kommentarer:

Anna sa...

Det förstår jag Lassie att du vill att snön ska försvinna och jag hoppas att den har gjort det mer och mer vid det här laget.

Heléne, (som har Helénes Present och Papper i Hässelby, där Kakan har varit), hon har en liten lagotto-valp, Jackson, på cirka 13 veckor och han går och letar efter snödrivor att kissa i. För det är vad han är van vid. ;-)

Pepsi njuter mer och mer av våren och så fort det är sol hittar man henne på altanen där hon myser i solskenet. :-)

Ha det så bra och hälsa till Kakan!

Kram Anna och Pepsi