fredag 12 mars 2010

PrinsESSbesök med lydnadsträning

Har haft min allra käraste PrinsESSa hemma hos mig på besök. Mattarna hade bestämt med PrinsESSan Amis matte (R-M) att hon skulle komma och hjälpa oss med lydnadsmomenten. Här står jag och spanar efter Almi.


Här har hon kommit. Jag är så snäll och bjuder in Almi och visar henne min fina prinsessboll.


Vi hinner busa och umgås ett tag hemma på min tomt. Jag ställer upp mig och formar till mig som ett hjärta för att visa hur glad jag är att min käraste flickän äntligen kommit på besök.


Sedan vill förstås våra mattar att vi ska jobba också. Almi får språnga ut och apportera en massa dummiesar. Hon är superbra på att dyka och plöja upp gångar i den kompakta snön. När hon kommer hem till mig igen efter träningen gör hon flera nya gångar till mig snett över hela tomten, jättebra.



På de mest otillgängliga ställen tycks hennes matte kasta upp de där dummiesarna. Men Almi är ju ett ESS så hon klarar av att klättra och dyka och nosa överallt.


Med mig blev det mest linförighetsträning och fritt följ. Vi nötte och nötte och fick bra tips som vi ska jobba vidare med. Det bästa med sån träning är att det är supergott godis inblandat hela tiden. Okej, ibland fick jag boll på snöre som belöning. T.ex. när mina inkallningar skulle snabbas upp kastades den leksaken bakom Kakan.

Vi blev båda väldigt trötta, speciellt jag. Kändes mysigt att ha PrinsESSan Almi hemma i huset. Hoppas hon snart kommer tillbaka igen.

3 kommentarer:

PrinsESSan sa...

Hej Snygging!

Så kul vi hade i snön. Hoppas att det har gått bra för dig och dina mattar med träningen.

Jag hoppas att vi snart kan träffas igen. Då skall jag lära dig en jätterolig lek.
Spring med full fart på en isig väg och så slår du på
ABS-bromsarna. Hoo vad man glider och far. Matte blir arg som ett bi och muttrar om mina leder och att jag vid sju års ålder borde uppföra mig som en lady.

Kramisar från prinsESSan Almi
med flock

Articsisters sa...

Vilken underbar blogg du har. Jag hade tänkt göra några kort med nya stämplar men fick liksom bara tomt i huvudet. Så en redig bloggrunda brukar vara lösningen.

Tack för inspirationen.
Underbara HUNDAR

Lisbet

Lizzieonline ... sa...

Härligt att ni jobbar på :-))) Själv har jag försökt att "traska mej i form" sen några veckor tillbaka ;)) och nu attans börjar det ge resultat :-)))

Krmaizar från en av dina brudar i stan :-)))