måndag 5 april 2010

En påsk i stan

Har varit i stan hos Kakan och firat påsk. På Påskafton gick vi och lämnade matte vid Tvärbanan så hon kunde åka till Lilla Stockholm och titta på andra colliehundar som vänstervarvade där. Kakan och jag fick oss en tidig morgonpromenad medan daggen ännu låg kvar.


Hittade en ny fin promenadväg längs vattnet.


Det var så ostört och fint där på den nya vägen. Där fick vi vara ensamma och sitta och titta på morgonen.


Passade på och leka en stund vid vattnet när vi var ensamma. Min favorit är ju pinnar och där fanns det gott om fina exmeplar.



Mitt på ljusa dagen hoppade två bambisar förbi rakt framför nosen på mig. Inte ett dugg rädda var de. Vad coolt att se såna mitt inne i storstan. Tyvärr var jag kopplad annars hade jag gladeligen sprungit fram och tagit ett snack med dem.


Dagen avslutades med en tur ner till badplatsen där snön inte hade gett med sig riktigt ännu.


Och sedan hem och pyssla klart ett kort med Kakan. Vi valde fjärilar för att nu har vårkänslorna kommit hit tycker vi.




1 kommentarer:

~ Sophia ~ sa...

Riktigt vår-igt kort! Härliga färger.
Tack för att du vill vara med i vår månadstävling hos Handarbeta!

KRAM! dt Sophia