onsdag 19 maj 2010

Herr Veterinär tar bort bacillerna

I går kväll var jag på besök hos Herr Veterinär för jag har känt mig rätt risig i magen på senare tid. Vi tror att jag drog på mig en hög baciller när vi var i Gävle på utställning. Det har sprutat ut både fram och bak och jag har levt på kokt kyckling och ris, och ibland lite foder på prov, i två veckor.

Herr Veterinär trodde att det var massa elaka baciller i tarmen. Jag fick Dihydrostreptomycin som jag ska äta i tre dagar sedan hoppas vi att allt ska vara normalt igen. Men jag känner att jag har blivit en riktigt smal kille på kuppen nästan till och med för smal för Beach-2010.

2 kommentarer:

Carl sa...

Hej!

Vill tipse om en sida som kan komma till hjälp:

www.veterinaren.nu

Mvh,

Carl

Evas Pyssel sa...

Hej !! Vad kul att du tittat in på min blogg och vill vara med på min utlottning. Nu har jag läst här om din hund och det var trevlig läsning. Vi har en petit bassett griffon vendéen så vi har varit 100 % i hundsvängen några år. Han blev då svensk, norsk och internationell champion och det var toppen. På måndag fyller han 9 år , världens goáste kompis.
Jag ser inte att du länkat till min utlottning men det hoppas jag att du gör. Min dotter Lena finns på din länklista. Det var roligt !! mvh Eva