måndag 19 juli 2010

En shoppingtur på stan och en blodig tur i skogen

Nu har minsann jag också fått åka en sväng in till stan. För min del så blev det till Uppsala. Till en början var det inte så himla kul att bara hänga på parkeringarna utanför affärerna. Fick inte komma in någonstans utan måste stå ute och bli vindpinad.


Men till slut hittade jag till Granngården. Där blir jag alltid insläppt. Dessutom finns det intressant shopping där inne för mig. Man blir rejält hungrig av att gå och shoppa. Tyvärr fick jag inte köpa de här smaskiga benen.


I stället för Granngårdsbenen fick jag smaska korv inne i förhallen på IKEA. Jädrans vilka goda korvar de har där. Bröden är inte fy skam de heller. Sitter som en smäck efter en dags shopping.


Som tur var hade jag ju ätit innan vi åkte till Brukshundcenter där jag passade på att väga mig. Ynka 22,5 kilo visade vågen på. Jamen herregud, vem orkar äta i den här värmen liksom?!

Jag var rejält trött när vi kom hem igen. Kastade mig ner innanför dörren och använde tröskeln som huvudkudde. En bra plats att slappa på det där eftersom man märker om någon går ut och så har man lite koll på vad som händer utanför också.


På Brukshundcenter hade Kakan köpt en ny skank till mig. Den här var en liten rackare men hon köpte den medvetet för det var så krångligt att förvara den förra jättelånga. Jag gillade den här också, det är inte storleken det hänger på. Framåt kvällningen traskade Kakan till skogs och lade ett viltspår till mig. När jag sedan framåt 22-tiden fick lov att gå spåret var jag alldeles till mig i trasorna, så himla kul det skulle bli. Jag struntade totalt i bromsar, prickvingar, myggor, fästingar, huggormar och den enorma uppsättningen vildsvin för mig var det bara spåret som gällde. På första vinkeln var jag lite snabb så där fick jag snurra ett varv, men sedan var det iväg igen i aningen för högt tempo men jag gjorde resten av spåret klockrent och nådde fram till skanken. Väl framme fick jag inte rå köttfärs som jag brukar för mattarna tyckte det var lite riskabelt hälsomässigt i värmen att gå omkring med sånt i fickorna. Istället fick jag min andra favorit fet Goudaost. Sedan vill jag lova att jag var trött. Orkade inte stå upp när mattarna skulle rensa mig från fästingar. De flesta hoppade av mig hemma helt frivilligt eller så hoppade de över till mattarna som fick lite småpanik av att det vimlade av dem i hallen.

0 kommentarer: