lördag 5 mars 2011

En ängel i T-banan

Här ligger fortfarande snön i stora lass i hela skogen, ja inte bara där förresten, så vi har fortfarande inte kunnat komma igång med min älskade spårträning. Aningen avundsjuk på de däringa skåningarna som redan är ute med nosarna bland barr och grästuvor. Fick som ni minns en ny leksak från konferensen i Västerås, den har jag nu satt fart på. Han är väldigt spännande när han piper och det är kul att slänga omkring med honom för han har så långa ben. Här står jag och bjuder in honom till lek.


Kakan är ganska tråkig nuförtiden för hon envisas med att stanna kvar i stan vareviga helg så vill jag träffa henne får jag ta och packa mig in dit. Väl där åker vi runt och kollar på en massa lägenheter för hon vill ju flytta. Den här gången fick jag prova tunnelbana för första gången. Jag är duktig på att åka Tvärbanan som är en spårvagn och så har jag provat buss också. Buss var ganska trång för mig för jag är en lång och ståtlig herre och vill gärna ligga och bre ut mig. Som tur var fick jag ta hela mittenutrymmet på alla bussturerna. Här ser ni mig innanför de där T-banespärrarna.


T-bana var spännande att åka för det kom massor av fok hela tiden som jag fick hälsa på. Och tänk er jättemånga av dem kände tydligen till mig för de visste redan mitt namn. Det ropades Lassie både här och där. Roligt att man är en sån kändis.


Jag utanför ännu en lägenhet. Nej, hon köpet inte den heller så fler visningar lär det bli…


Men jag klagar inte, jag sköter mig exemplariskt och hänger med på alla visningarna så får jag god mat när jag kommer hem och en stunds fotbollspelande eller annat kul på bakgården.

0 kommentarer: