onsdag 20 april 2011

SCK ordnar colliepromenad

I helgen var vi iväg på colliepromenad som SCK ordnade. Det ägde rum på min hemmaklubb OTBK i Alunda. Det droppade in en hel del collies faktiskt, många snygga tjejer till min förtjusning.
Jag inledde med att testa vinnarpallen. Tyckte jag tog mig ut riktigt bra där uppe. Kanske impade det lite på tjejerna när de kom. Det pågick lydnadstävlingar och när vi kom tillbaka var det lite vinnare som klättrade där på pallarna.


Här har vi alla samlats på parkeringen och är redo för att starta promenaden. Är inte hundra säker på namnen men jag tror det var såhär: Springmist's roll me over, Silver Heaven's Silver Blue Madonna, och deras brorsa Terven, JAG där med matte i mitten, Mironik's Cooper bebis, Mironik's Mustapekka, Mironik's Xaffran (bluemerle), Mironik's Bezique ”Chelsea”, Gemdales Noble Nancy ”Ilja”, Mironiks Yankton "Morriz" och en till som jag absolut inte hörde vad han sa att han hette.


Här traskar vi på. Jag fick gå med Monica medan matte höll i Ilja. Ja Ilja hon var en pärla, jag blev riktigt kär för första gången på länge. Hon var en tuffing som röt i åt mig några gånger. Men jag är en kille som gillar lite motstånd så jag kunde inte låta blir att flirta med henne. De andra tjejerna var ingenting mot Ilja, jag brydde mig inte om dem. Såg bara Ilja. Ilja är för övrigt mamma till den där lilla krabaten Cooper som traskade med så duktigt.


En annan brud var unga Chelsea. Hon hittade det här smarriga benet uppe i skogen och kom springande med det.


Här är Morriz lite sugen på att undersöka Chelseas ben som hon av de taskiga människorna beordrats släppa.


Nu har vi vänt och är påväg tillbaka igen till klubben.


Solen började gassa på ganska rejält vid det här laget och jag började bli lite småtrött så jag går där och slänger med tungan och tänker mig inte för att jag borde se lite coolare ut inför Ilja.


När det bar några hundra meter kvar tyckte Coopers matte att han såg lite trött ut så han fick bli buren sista biten. Han var fantastiskt duktig och sprang med i täten och gjorde små utflykter med de andra ut i skogen. En riktig kämpte denna varma dag.


Efteråt blev det fika på klubben sedan åkte vi till en affär och shoppade lite och då träffade jag den här fina tjejen som kom springande till mig från sin gård alldeles bredvid. Hon hette Sassa och kom från Morgongåva. Vi fann varandra och hon blev ledsen när jag måste gå.

0 kommentarer: