söndag 3 april 2011

Tung kille

Har spenderat söndagen i stan hos Kakan. Visningshelg igen förstås. Före visningen hann vi ta bussen ut till Bromma Zoomarknad. Det är ganska svårt för en ståtlig herre som mig att få plats i bussen, nu har vi lärt oss att man får inte vara i mitten där barnvagnarna är utan måste vara bland alla säten i bakre delen eftersom i främre delen och på mitten ska alla allergiska personer vara. Den här bussen var bra för där fanns det lite extra plats allra längst bak där jag kunde ligga. Annars får man liksom stå mitt i gången och jag föredrar att ligga och det går ju absolut inte när folk ska av och på och förbi överallt. Antar att jag inte är gjord för bussturer i stan egentligen, jag är gjord för egen bur i egen bil jag. Men det gick som sagt bra idag, kolla in det braiga platsen jag fick.


På affären fanns en våg så jag passade på att väga mig. Hela 24,75 kilo minsann, det är nog mitt tyngsta rekord tror jag. Synd att det inte finns några utställningar nu när jag är såhär snygg i min supertjocka päls. Men den hinner ju ramla av innan säsongen kommer igång i slutet av maj.

Vad beträffar själva shoppingen blev det bara tråkiga fästingborttagare och en liten påse mat. Hade gärnat provat de här blingiga halsbanden. Fast i och för sig tror jag inte att något bling hade synts på mig i min stora krage.

0 kommentarer: