torsdag 27 oktober 2011

Collieträff

Har varit på Collieträff som ordnades av Collieklubben Östra. Vi höll till i Mörtsjöängarna i Täby. Vi var ett härligt litet gäng som kom och fikade och tränade tillsammans.
Här är vi hela hundgänget som kom. Kortisen Spike, valpen Liam och Chille och Albin och så jag förstås. Dessutom kom matte till Mironik’s Elvira Madigan (Vilda) men voven stannade hemma då hon varit ute på skogsäventyr och var alldeles trött innan träffen. Jättekul att matte kom, speciellt som Kakan då fick en massa matnyttiga lydnadstips av matte som tävlat på elitnivå.


Lilla Liam (mamma är Mironik’s Ursus Malai) var jätteduktig och tränade på med oss andra när han inte lekte med sin repboll. Jag hade sett honom förut, nämligen på utställningen på OTBK som Collieklubben ordnade där veckan innan.

Min matte fick låna unge herren Spike.

Grabbarna grus, Chille och Albin vars matte hade ordnat hela träffen.


Dagens tema var rallylydnad som jag själv är novis på. Det var jättekul och jag var superfokuserad när vi körde. Helfestligt att man fick använda både röstkommandon och kroppsspråk för att genomföra momenten. DK vad är det liksom?
Här testar jag ock Kakan slalom som var ett av momenten i rallylydnaden.

0 kommentarer: